A part de la
primera manera que hem vist que fa referència a les 4 metàfores dels ordinador
en educació segon Charles Crook, també hi ha una segona manera que és la que
ens aproxima a l’activitat intel·lectual que és desenvolupa a partir de les
diferents tasques que podem fer amb l’ús de les TIC.
Aquesta
classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956)
van fer per classificar les activitats educatives. Aquesta classificació és
coneix amb el nom de Taxonomia de Bloom. Cal destacar que aquestes es troben
graduades de més senzilles a més complexes.
Podem observar
amb la següent imatge les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom
formulades originalment i formulades l’any 2000:
http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg
Després, l’any
2008, es va proposar una nova visió i és la que anomenem “Taxonomia de Bloom
per a l’era Digital”.
En el següent
link que us adjuntaré podreu veure una taula amb una sèrie d’aspectes, eines i
categories, que serveixen com a eina fonamental per establir els objectius
d’aprenentatge.
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadre.php3
I, per últim destacar que la taula que heu visionat ara és la que he fet servir per a realitzar la tasca que ens va manar el professor de GTIC.
La tasca que
havia de realitzar consistia en fer un repàs de totes les eines i recursos TIC
treballats al llarg del curs i mitjançant un taula indicar quina habilitat
cognitiva, segons la classificació de l’any 2008, es desenvolupa en cadascuna
d’elles. I, per últim, comentar quines habilitats o eines considero més
interessants.
El resultat un
cop realitzada la tasca ha sigut el següent:
Quadre Tasques relacionades amb la taula de Taxonomia de BloomAquest quadre esta pujat des de la web: http://es.scribd.com/
També, aquí teniu el link per si us estimeu més veure-ho per Internet.
http://www.scribd.com/doc/119163767/Quadre-Tasques-relacionades-amb-la-taula-de-Taxonomia-de-Bloom
No hay comentarios:
Publicar un comentario