Powered By Blogger

domingo, 11 de noviembre de 2012

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I/O DIGITAL


En aquesta sessió de COED es va parlar de la comunicació audiovisual i/o digital.

Primer de tot, la professora ens va explicar que quan nosaltres escoltem elaborem el missatge que estem rebent, és a dir, el procés d’escoltar és el procés de reelaboració.

El receptor és qui posa el sentit, perquè ho fa a partir dels seus coneixements previs.

També ens diu que quan el missatge és més complex, nosaltres hem d’estar molt més atents en aquest missatge.

I referent als missatges audiovisuals ens diu que, com a escoltadors, hem d’estar molt més atents a aquests tipus de missatges que no pas a un text escrit, oral...

Després d’aquesta petita explicació, ens va posar una vídeo d’en Guillermo Orozco que realitza una aproximació crítica i pragmàtica a les claus educatives dels mitjans audiovisuals.

El següent vídeo esta extret de l'Edu3.cat.



En aquest vídeo, el Dr. Orozco, ens va explicant  que la imatge té un codi molt universal. Hi ha coses que no aconseguim veure a ull nu. Però que amb un coneixement, amb una competència es pot aconseguir veure i donar-se compte. Cal destacar que tot això, requereix un entrenament.

Per altra part, també ens parla què l’educació per als medis no pot ser només un autor, sinó que ha de haver més d’un autor, més medis.

Els nens interactuen constantment amb pantalles (famílies, escoles...). Aquestes institucions locals, tenen la facilitat d’educar. Estan obligades a educar als nens, per a què la tecnologia no sigui l’únic referent de missatge per als nens.

Els mitjans de comunicació tenen molta responsabilitat, perquè encara que no vulguin estan educant. Per tant, s’ha d’obligar-los per a que siguin responsables.

Dr. Orozco, pensa que hi ha un desaprofitament del potencial de les noves tecnologies. Ell opina que no s’estan donant la part pedagògica. L‘imatge sempre és complement  del discurs del professor. Es passa del text escrit al digital.

També, opina que no és el mateix ensenyar des d’un llenguatge audiovisual que per un llenguatge escrit o presencial.

Per altra  banda, Orozco pensa que s’hauria de fer una alfabetització audiovisual, digital i desenvolupar una pedagogia de cada mitjà de comunicació.

L’auto didactisme no és suficient, perquè té certs límits i requereix d’especialistes.

Les noves generacions s’adapten més fàcilment als nous canvis. Genèticament són producte de més avanços tecnològics. S’ha de fer un procés d’educació i crear pedagogies.

A part de tot això, Guillermo Orozco parla del concepte de l’alfabetització digital que tracta de saber llegir més enllà i arribar a esbrinar fins a quin punt sabem entendre el missatge. Aprendre a saber mirar, sense deixar-te enganyar.

Alfabetitzar consisteix a que abans de dominar un llenguatge, s’ha de prendre consciencia que el llenguatge escrit està regit per unes regles.

Cal destacar que un dels paranys del mitjans de comunicació és que ens volen reflectir en imatges el que per a ells és la realitat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario