Powered By Blogger

viernes, 7 de diciembre de 2012

CONFERÈNCIA: PAPER DEL MESTR@ A LES TAC


El primer dia de la semana d’activitats extraordinàries a la Universitat ens van convocar a l’Auditori per a escoltar una conferència que feia l’Anna Perèz i que es titulava “El paper del mestr@  a les TAC”.

L’Anna Pérez va començar la seva presentació amb la frase següent:


“Tenim escoles amb estructura del segle XIX, professors del segle XX i alumnes del segle XXI”

I seguidament, va formular una preguntar retòrica al públic: Fins quan aquesta estructura tradicional durarà?
L’Anna ens va explicar una sèrie de coses molt interessant i que desde el meu punt de vista les hauríem de posar en pràctica, ja que trobo que són bastant eficaces.
Ser mestre avui en dia, en un entorn TAC, significa:

Interactuar amb diferents fonts. 

Tocar (manipulant i experimentant).
Comunicar i crear.


El treball en equip és molt important, ja que crear un sentiment de cooperació.
Taxonomia de Bloom + TAC (objectius de l’aprenentatge)

Crear

Avaluar
Analitzar
Aplicar
Comprendre
Recordar
Cridar l’atenció, MOTIVAR

Seguidament, va donar una petita explicació de les sis claus que ha de tenir en compte el mestre. Abans de explicar-ho ens va dir que aquesta informació la havia tret de'n Jordi Adbell. 

Analògic -- Digital
Lligat --Mòbil
Aïllat --Connectat
Genèric --Personal
Consumidor -- Creador
Tancat -- Obert

A més a més, l’Anna ens va explicar que amb el Gmail podem crear un lloc web, per a treballar un tema concret. També amb Educaplay pots crear mots encreuats, passa temps ...
Va afegir també que la manera de fer del mestre hauria de canviar amb el contacte amb altres mestres, aprenent dels altres, etc.

Amb això aconseguim més:

Comunicació
Col·laboració
Compartir
Discussió

Mitjançant els aprenentatges en xarxa o projectes telemàtics, els infants aprenen que darrere  de tots aquests aprenentatges a través de pantalles , hi han persones.
Per altra part, va parlar també del terme “empowerment” o que és el fet de delegar poder i autoritat als alumnes i de conferir-los el sentiment que són “amos” del seu propi treball.

Donant veu a l’alumnat es treballa molt la creativitat, és a dir, es crea una interacció, un entusiasme i una participació per part dels alumnes.

- Exposició

Compromís

I per últim, un cop va acabar la conferència la reflexió i idea principal que vaig obtenir d’aquesta xerrada va ser que un mestre, avui en dia, hauria de ser com un alumne més, però el seu objectiu principal és donar-los suport i motivar-los.

No hay comentarios:

Publicar un comentario