El
primer dia de la semana d’activitats extraordinàries a la Universitat ens van
convocar a l’Auditori per a escoltar una conferència que feia l’Anna Perèz i
que es titulava “El paper del mestr@ a
les TAC”.
L’Anna
Pérez va començar la seva presentació amb la frase següent:
“Tenim
escoles amb estructura del segle XIX, professors del segle XX i alumnes del
segle XXI”
I
seguidament, va formular una preguntar retòrica al públic: Fins quan aquesta
estructura tradicional durarà?
L’Anna
ens va explicar una sèrie de coses molt interessant i que desde el meu punt de
vista les hauríem de posar en pràctica, ja que trobo que són bastant eficaces.
Ser
mestre avui en dia, en un entorn TAC, significa:
- Interactuar amb diferents fonts.
- Tocar (manipulant i experimentant).
- Comunicar i crear.
- Interactuar amb diferents fonts.
- Tocar (manipulant i experimentant).
- Comunicar i crear.
Taxonomia de
Bloom + TAC (objectius de l’aprenentatge)
- Crear
- Avaluar
- Analitzar
- Aplicar
- Comprendre
- Recordar
- Cridar l’atenció, MOTIVAR
- Crear
- Avaluar
- Analitzar
- Aplicar
- Comprendre
- Recordar
- Cridar l’atenció, MOTIVAR
Seguidament, va donar una petita explicació de les sis claus que ha
de tenir en compte el mestre. Abans de explicar-ho ens va dir que aquesta informació la havia tret de'n Jordi Adbell.
Analògic -- Digital
Lligat --Mòbil
Aïllat --Connectat
Genèric --Personal
Consumidor -- Creador
Tancat -- Obert
A més a més,
l’Anna ens va explicar que amb el Gmail podem crear un lloc web, per a
treballar un tema concret. També amb Educaplay pots crear mots encreuats, passa
temps ...
Va afegir també
que la manera de fer del mestre hauria de canviar amb el contacte amb altres
mestres, aprenent dels altres, etc.
Amb això
aconseguim més:
- Comunicació
- Col·laboració
- Compartir
- Discussió
Mitjançant els
aprenentatges en xarxa o projectes telemàtics, els infants aprenen que
darrere de tots aquests aprenentatges a
través de pantalles , hi han persones.
Per altra part,
va parlar també del terme “empowerment” o que és el fet de delegar poder i
autoritat als alumnes i de conferir-los el sentiment que són “amos” del seu
propi treball.
Donant veu a
l’alumnat es treballa molt la creativitat, és a dir, es crea una interacció, un
entusiasme i una participació per part dels alumnes.
- Exposició
- Compromís
- Exposició
- Compromís
I per últim, un
cop va acabar la conferència la reflexió i idea principal que vaig obtenir
d’aquesta xerrada va ser que un mestre, avui en dia, hauria de ser com un
alumne més, però el seu objectiu principal és donar-los suport i motivar-los.
No hay comentarios:
Publicar un comentario