Avui en la classe
de GTIC havíem de portar llegit per comentar-ho el llibre titulat Usos educatius dels blogs. Recursos,
orientacions i experiències per a docents.
Imatge extreta de Google
Francesc Balagué
i Felipe Zayas
En aquest llibre podem trobar Bloc, edublocs o
quaderns de bitàcola; fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners
van començar a introduir-los en l'àmbit escolar. L'evolució d'aquest fenomen ha
estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles. Aquest
dossier té com a finalitat considerar els seus usos i possibilitats educatives
dels blocs. Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una col·lecció
d'experiències reals de professors i professores que l'han estat utilitzant i
que expliquen els detalls de la seva aplicació didàctica.
Partint de la seva contextualització en
la web 2.0, el bloc es descriu com a sistema de gestió de continguts amb una
dimensió social i comunicativa molt important.
En primer lloc, un bloc és un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el bloc permet establir una comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.
Aquest dossier té com a finalitat considerar els seus usos i possibilitats educatives dels blocs. Per a aconseguir-ho és necessari descriure l'estructura i les opcions de la plataforma en la qual s'allotja el bloc. Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una col·lecció d'experiències reals de professors i professores que l'han estat utilitzant i que expliquen els detalls de la seva aplicació didàctica.
En primer lloc, un bloc és un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el bloc permet establir una comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.
Aquest dossier té com a finalitat considerar els seus usos i possibilitats educatives dels blocs. Per a aconseguir-ho és necessari descriure l'estructura i les opcions de la plataforma en la qual s'allotja el bloc. Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una col·lecció d'experiències reals de professors i professores que l'han estat utilitzant i que expliquen els detalls de la seva aplicació didàctica.
Per fomentar-ne l’ús
i animar al lector a introduir-se en la “blogosfera educativa” es recullen
recursos, manuals i enllaços d’interès que el guiaran en aquest apassionant
viatge.
Per acabar de complementar aquesta informació, destacar que l'11 de novembre de 2008 la mestra Anna Pérez va oferir a Blanquerna una conferència sobre els blocs i l'educació.
Des d'aquí podeu visionar-la.
Per acabar de complementar aquesta informació, destacar que l'11 de novembre de 2008 la mestra Anna Pérez va oferir a Blanquerna una conferència sobre els blocs i l'educació.
Des d'aquí podeu visionar-la.
Blocseducacio_Blanquerna from annaravalnet
El bloc d'aquesta mestra és: http://blog.ravalnet.org/bitacolademestratic/
Aquest vídeo i presentació de l'Anna Pérez esta extret del blog: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/09/anna-perez-blanquerna-parlant-de-blocs.html
El bloc d'aquesta mestra és: http://blog.ravalnet.org/bitacolademestratic/
Aquest vídeo i presentació de l'Anna Pérez esta extret del blog: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/09/anna-perez-blanquerna-parlant-de-blocs.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario