Cada cop més a la nostra societat s’estan fent servir, alhora de fer
explicacions o xerrades en públic, els programes de presentacions.
Avui dia existeixen bastants programes d’aquest tipus, com per exemple,
l’Impress, l’opció del Google Drive de crear presentacions de manera on-line,
el Silde Share o Slideboom, entre d’altres.
Però cal esmentar que el més conegut i que més es fa servir, ja sigui per
les seves amplies possibilitats creatives o multimedials, és el Microsoft Power
Point.
Imatge extreta de Google
Cal citar també que la primera versió d’aquest programa tan conegut va ser llançada al 1987 per als ordinadors Apple Macintosh.
Cal citar també que la primera versió d’aquest programa tan conegut va ser llançada al 1987 per als ordinadors Apple Macintosh.
Els elements de que consten aquests programes de creació de presentacions
són 6:
- Presentació
- Diapositives
- Objectes
- Accions
- Transicions
- Animacions
En l’àmbit educatiu es pot utilitzar aquestes presentacions per a
transmetre d’una manera ordenada i clara la informació als alumnes o també per
a motivar, interactuar, seduir, emocionar, mostrar, construir, etc.
Si ens centrem en el programa del Power Point, veurem que presenta una
sèrie d’avantatges i d’inconvenients.
Tot i això, el Power Point té un seguit de trets que l’identifiquen amb un
ús concret de les presentacions com una modalitat innovadora. Alguns d’aquests
trets són:
- Presentacions que
treballen en espais i moments que van més enllà de la situació de classe formal.
- Presentacions que cerquen
i provoquen la interacció professor/alumne o alumne/alumne.
- Presentacions que
incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element més que
ens facilita l’expressió a classe i sobretot el treball referent a actituds,
normes i valors o el treball més encaminat a les emocions.
- Presentacions que
flexibilitzen el discurs de l’educador.
- Presentacions que
faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu.
- Presentacions que
propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
- La no limitació de l’ús
del programa PowerPoint a les presentacions i pensar què es tracta d’una bona
eina amb moltes més possibilitat que les de crear i visualitzar diapositives.
- El PowerPoint dóna suport
i potencia les metodologies que conscientment vulguem emprar a classe. No ens
les delimita ni les constreny.
- ...
Per últim, també m’agradaria destacar que en les nostres presentacions que
arribem a fer per a la resta dels alumnes podem fer servir un llorigó, com
element per proposar als alumnes que el trobin i així aconseguir que estiguin
atents i, també interactuar amb ells.
En conclusió, hem de tenir cura de l'objectiu que volem transmetre o ensenyar alhora de realitzar les nostres presentacions.
Tota aquesta informació la he tret del document "Prepara't un powerpoint per a les teves classes però no l'ensenyis als teus alumnes. 12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa powerpoint", d'en Jordi Simón.
Os adjunto el link per si voleu fer-li un cop d'ull o tenir més informació:
No hay comentarios:
Publicar un comentario